thuismetsijtze.reismee.nl

Brood en brug.

Zelf gebakken naan brood gedoopt in olijf olie is heerlijk om te eten als ik kijk naar het tweede deel van the bridge, bron, broen of zoiets, spannend, apart, maar na drie afleveringen is het wel goed, morgen verder. Serie's kijken is eigenlijk een slechte gewoonte, de volgende aflevering bepaalt wat je gaat doen, kijken of niet, ik kijk liever niet dan hoef ik niks te volgen, nu niet, morgen niet, nooit niet, ik weet niet waar het over gaat. Zoveel dagen thuis, ik doe wat ik wil, uitslapen, lezen, veel lezen, in de tuin werken, met de hond wandelen, een serie kijken, God straft gelijk, het valt mee erg spannend moeilijk om te stoppen met kijken hoe het afloopt.

Dertig jaar geleden liep ik over het spoor bij gebroeders Van Zanten in Hillegom, mijn laatste werkdag, ik keek niet om, ik had dat leven afgesloten dacht ik, maar niet de herinneringen er aan, beelden, gedachten, mensen, heel veel mensen aan wie ik vaak nog denk, het heeft mijn leven bepaalt in de goede zin van het woord, dat weet ik nu. Ik ben nooit terug gegaan om te zien hoe het daar nu is, misschien moet je het verleden laten rusten, maar ik ben wel nieuwsgierig, het kan alleen maar tegen vallen, denk ik. Hier zit ik alleen in een prachtig huis, liefde komt en gaat, het blijft in mijn gedachten, het leven van toen en nu, het is mooi, maar anders dan ik had verwacht, het gebeurt gewoon.