thuismetsijtze.reismee.nl

De kachel brandt.

Door de regen reed ik terug, thuis gelijk de houtkachel aan gemaakt, binnen drie kwartier steeg de temperatuur van 17,5 naar 20 graden, heel behagelijk, heerlijk om op blote voeten en in een t-shirt binnen rond te lopen. Er is nog hout genoeg, maar er moet nog wel een paar kuub bij komen deze zomer, anders red ik het niet de aankomende winter, het ligt er natuurlijk aan hoe koud het wordt. Er is steeds wel weer wat te regelen of te organiseren, af en toe heb ik er even genoeg van, maar als ik er rustig over nadenk valt het mee en het moet toch gebeuren. Als je voor langere tijd op reis bent, heb je daar geen last van, je leeft van dag tot dag en ziet wel wat er op je pad komt. Na het stukje van gisteren, denk ik waar maak ik me druk over, John Lennon schreef het in een nummer: "Leven is wat je overkomt, terwijl je druk bezig bent andere plannen te maken" (Life is what happens to you, while you're busy making other plans) uit het nummer Beautiful Boy van de plaat Double Fantasy uit 1980.

Zo is het maar net, druk bezig zijn is niet erg, als het maar niet ten koste gaat van het plezier dat je er in hebt en het een moeten wordt, oogkleppen op en gaan, blind voor al het moois dat er om je heen gebeurt en misschien ook wel in jezelf of in je hoofd; geef het de ruimte, neem er de tijd voor, elke dag weer.