thuismetsijtze.reismee.nl

16 platen, 32 kanten.

Eigenlijk wilde ik boven dit stukje zetten, trotse vader, Julia is geslaagd voor haar rij examen in 1 keer, net als de theorie, gefeliciteerd, maar zo is het goed. De oude vw bus staat bij de garage voor de twee jaarlijkse apk keuring, ze belden vorige week, er zijn nogal wat onderdelen aan vervanging toe, nieuw of tweedehands, net wat voor handen is. Morgen ga ik even met de monteur praten. 16 78 toeren platen met daarop de matthaus passion, 32 kanten x 5 minuten = 160 minuten onder de dirigent fritz lehman, die op 51 jarige leeftijd overleed in de pauze van de matthaus, hoe is het mogelijk. Ik heb het druk met het omdraaien en verwisselen van de platen, geen tijd om mijn boek uit te lezen, ik luister naar de muziek, langzaam, krakend, maar o zo mooi. Werken of thuis, het leven is mooi, ongekend, ik vergeet het af en toe, maar als ik twee uur met de hond loop zie ik de bomen groen worden, zoveel tinten groen kan een schilder niet bedenken. Ik teken een houtsnede van Durer over met de gedachte er linoleum snede van te maken, ongelovig gezegd een Christus kop, wie weet wat er van komt. Ik wilde een spinazie souffle maken, maar door het vele platen wisselen werd het een broodje kaas, wel zelf gebakken brood natuurlijk, morgen is er weer een dag, hopelijk gelukkig voor iedereen.