thuismetsijtze.reismee.nl

Erwtensoep.

Ik had een uitgebreide maaltijd in gedachten, alles in huis alleen het weer zat tegen, het werkte niet mee tot op zekere hoogte. Vanmorgen vroeg op, plannen genoeg, eerst de krant, koffie, dat soort dingen, de hond wilde ook nog naar buiten en minstens een half uur lopen, ik ga gewoon mee geen probleem. Wat ga ik vandaag doen, de boer is druk bezig het weiland naast het huis te bemesten en hij had mij gevraagd de bult mest van de pony Jessica, die op zijn land lag, weg te halen, maar ik mocht het ook over zijn land verspreiden, daar ben ik mee begonnen toen het weer beter werd. Hagelbuien kletterden op het dak van de serre, onweer, donder en bliksem, de hond kroop weg en ik was blij dat ik nog binnen kon blijven. Bach, Joan Armatrading, the Animals draaide ik terwijl het weer opklaarde, heerlijk een uur met de hond wandelen, het werd steeds zonniger, warmer, tijd om de paardemest op te ruimen. Ik had nog veel meer plannnen, onkruid wieden in de moestuin, maar ik kwam langs de overkapping waar eigenlijk de vw bus staat, nu weg voor de apk keuring, er stond een ligstoel waar ik even in ging zitten in de zon. Ogen dicht, ver weg, opeens stond buurman Jolle voor me, hij trok een stoel bij en het gesprek ging over motoren, het leven van alle dag en de ardennen, ik heb het boekje met de route's opgezocht. Nog even klussen, koken maar wat, erwtensoep uit de vriezer met roggebrood. Ik ga lopen met de hond, zet de pony in de wei bij de kerseboom, het regent, het is koud, ik zie rook uit de schoorsteen van de buren komen, binnen is het nog 20 graden. Het leven is goed in Hellum.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!