thuismetsijtze.reismee.nl

Brood, bier en bmw.

Brood, bed en bad, opvang voor mensen die nergens meer naar toe kunnen, zo heet het in de krant, in de volksmond, in de politiek, mensen zijn uitgeprocedeerd, ze moeten terug naar af en ontvangen geen 200 gulden, ze krijgen een enkele reis ellende met dank aan onze welvaart, ze krijgen geen kans kaart, laat staan een kaart van algemene fonds. Wij oordelen over onze medemensen, ik ben blij dat ik niet van die ander afhankelijk ben, want dan kon het nog wel eens slecht met me aflopen in deze wereld. Ik bak mijn eigen brood, drink een zelfgebrouwen biertje en zie op mijn mail de foto's van de mooie bmw motor van mijn broer, verder kom ik niet met de 3 b's, wat een voorrecht. De motor is een beetje te modern voor mij, prachtig vormgegeven, glanzend, ongetwijfeld snel met veel pk's, net iets voor broer Kees, ik hou het bij het oude vertrouwde, beetje conservatief misschien of ben ik bang voor nieuwe dingen, hecht ik teveel aan de eenvoud van vroeger, zeg het maar, ik voel me er prettig bij. Niet alles van vroeger is beter, toen was er ook veel in onrecht in de wereld, het was ver weg, nu komt het dichtbij.