thuismetsijtze.reismee.nl

Nog een maand.

Nog een maand dan gaan we op de motor naar de noordkaap, dacht ik vorig jaar op deze dag, hoe snel gaat het, de tijd vliegt voorbij en hoe ouder ik word hoe meer ik het besef, steeds meer geniet ik van elke dag, het maakt niet uit wat ik doe. Werken is soms een verademing om de sleur van het thuis-zijn te doorbreken, hoewel ik daar steeds minder moeite mee heb, er is zoveel te doen en te beleven in de kleine wereld in en rond mijn huis. Muziek luisteren met een biertje, de hond ligt op mijn voeten, ik kijk uit het raam, de schapen lopen in de wei en jessica de pony doet zich te goed aan het gras dat ik in het weiland heb gegooid, wat meer kan ik mij wensen, niets. Vanmorgen op de motor naar het werk door de mist, koud en nat, de herinneringen komen al in de eerste bocht, de kou tot op het bot voel ik weer, ik zie niets en mis Jolle's achterlicht voor me, schrik op van een auto die zijn lampen niet aan heeft en plotseling afslaat zonder rekening met mij te houden, wat ben ik kwetsbaar op de motor, alleen, maar het was zo mooi die reis van bijna een jaar geleden, die we samen hebben gemaakt. Vooraf en achteraf zijn niet te vergelijken, we leefden in het nu, elke dag, dat probeer ik vol te houden.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!