thuismetsijtze.reismee.nl

Relax.

Frankie goes to hollywood staat op, relax dat is wat ik de komende week ga doen, een week niet naar het werk, tijd om dingen te doen die ik wil, belangrijk vind of niks doen, hangen op de bank, onderuit op een tuinstoel in de zon, tot diep in de nacht muziek draaien, lekker koken, de groentetuin omspitten, zaadjes in bloempotten in de kas of zaaien in de tuin. Dingen doen die eigenlijk geen zin hebben, waarvan ik later denk waarom heb ik het gedaan, ik had ook een boek kunnen lezen of iets zinnigs doen, maar wat is dat? Daar ga ik over nadenken, wat zijn zinnige dingen om te doen en zijn die belangrijker dan onzinnige dingen? Ik ben ooit eens een week bezig geweest om een zonnescherm boven de serre te maken, uiteindelijk werd het niets, maar de verschillende constructies die ik gemaakt had waren heel inventief. Op dat moment had ik er niks aan, teleurstelling, maar later kon ik de techniek die ik bedacht had om de constructies te maken voor andere dingen gebruiken, ook van mislukkingen leer ik, misschien wel het meeste. Een leraar op de kunstacademie zei, slechte tekeningen moet je niet weggooien, daar kan je het meeste van leren. Frankie zingt, Relax en even later, what it is it good for, war?