thuismetsijtze.reismee.nl

Lezen.

Onder de dekens met een zaklantaarn stiekem lezen terwijl ik al lang had moeten slapen, er was altijd wel een boek. Jacob sliep bij mij op de kamer, wat ouder dan ik, waarom hij er was wist ik niet, het was gewoon zo, boekjes van jerry cotton las hij en ik ook, rode oortjes, heel anders dan winnetou en old shatterhand, arendsoog en witte veder. Niet veel later las Ik jan cremer, jan wolkers, mijn vader pakte een boek af, misschien las hij het, ik heb het nooit meer terug gezien, censuur van de verkeerde orde. Waar komt de liefde voor het geschreven woord vandaan, bijbelverhalen, sprookjes van grimm, verhalen die werden voorgelezen, hoorspelen op de radio waar we naar luisterden, ademloos luisterde ik er naar, woord voor woord, ontroerd, meegesleept in het verhaal, ik werd pas wakker als het verhaal uit was, afgelopen en nog steeds is het einde van een boek vaak een afscheid van een goede vriend, die ik mis tot ik in een volgend boek begin, zo gaat het maar door. Lezen.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!