thuismetsijtze.reismee.nl

Nieuws.

Straks kijk ik het journaal van 20.00 uur op uitzending gemist, wat een verbetering, net als het opnemen van programma's. Niet dat ik veel televisie kijk, maar toch wel prettig, geen gedoe meer met videobanden en dat soort dingen. Vrolijk word ik er niet van, aanslagen, terreur, dreiging, ongelukken, maar ik wil toch op de hoogte blijven van het gebeuren in de wereld. Vaak vraag ik me af hoe het is om in zo'n wereld van geweld te wonen, proberen te overleven tussen de puinhopen, in een tentenkamp, met alleen maar de kleren die je aanhebt en de spullen die je kon dragen, als je geluk hebt. Ik wil de gevolgen van de aardgaswinning niet bagatelliseren, maar wonen in een uithoek van de provincie Groningen is voor mij bijna als god in frankrijk, een paradijs en ik krijg er nog geld voor ook. Ik moet oppassen wat ik zeg, straks heb ik een boze buurman voor de deur, die mij vertelt hoe slecht het er hier voorstaat door al die bevingen. Feit is dat er door de rest van het land te weinig steun wordt betuigd aan het noorden, feit is dat we als Nederland te weinig doen om de wereld in nood te helpen, we sluiten onze grenzen, bezuinigen op ontwikkelingshulp, defensie krijgt er flink wat geld bij, we zijn bang voor de wereld die we niet kennen, we kijken liever een andere kant op, ik ook, ik ben geen haar beter. Wel blij dat ik hier woon.