thuismetsijtze.reismee.nl

Alles kleurt geel.

Vandaag is het Pasen, vorige week kleurde het geel in de winkels en ik vroeg me af waar dat, die kleur, vandaan komt. Kuikentjes, nieuw leven dacht ik, maar wat heeft dat met het Paasverhaal te maken? Ik kan wel iets met nieuw leven bedenken, Jezus stierf aan het kruis, nam onze zonde op zich en gunt ons zodoende een nieuw leven, een nieuw begin. Toen ik vanmorgen buiten kwam straalde de zon, narcissen bloeien in de tuin, langs het ruiterpad zag ik opeens heel veel paardebloemen, langs de slootkant tussen het groen groeide speenkruid, alles wordt geel. Ik zat buiten te lezen , tot mijn verwondering zijn zelfs de vlinders op eerste paasdag geel. Is dat de invloed van de commercie op de natuur of toeval? Op de terugweg naar huis vroeg ik me af hoevaak ik deze weg gereden heb, verschillende routes van huis naar werk en terug, het hangt af van het weer, auto of motor welke route ik kies. Ik zet de pony binnen en loop nog even met de hond, om de cirkel rond te maken schijnt de maan en zet alles in een geel licht.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!