thuismetsijtze.reismee.nl

Witte donderdag.

Vanmorgen was het echt even wit van de sneeuw op witte donderdag, de dag voor goede vrijdag, toen Jezus en zijn discipelen de paasmaaltijd, het avondmaal, gebruikten. Vanavond the passion op televisie, prachtig dat zoveel mensen het verhaal leren kennen en er in mee gaan, maar om bij het verhaal te blijven, laat deze beker mij voorbijgaan. Ik vind het te veel poespas, commercie en als ik Robert ten Brink zie moet ik aan loterijen denken en het verhaal dat Jezus alle handelaren de tempel uit joeg, het is een bedehuis, het lijdensverhaal wordt met nieuwe liedjes en populaire artiesten tot een show. Misschien had Jezus van al die aandacht genoten, ik denk aan de intocht in Jeruzalem, mensen leggen palmbladeren op de weg voor Jezus die op een ezelin de stad binnen rijdt en roepen hosanna. Ik draai Jesus Christ Superstar, de rockopera uit 1970, in het tekstboek bij de plaat, staat op de laatste bladzijde,

The Crucifixion

Jesus

God forgive them-they don't know what they're doing

Who in my mother? Where is my mother?

My God My God why have you forgotten me?

I am thirsty

It is finished

Father into your hands I commend my spirit

John 19:41

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!