thuismetsijtze.reismee.nl

Muis.

Er is een muis het huis binnen geslopen, ik had het al door, aangevreten pakken dat soort dingen, af en toe vloog het beest door de kamer of pakte ik een theedoek op waar uit iets schoot. Vanavond had de hond opeens door dat er iets vreemds door de kamer liep, ze rende van hot naar her achter de muis aan, maar het schoot niet echt op, een hond is geen poes, muizen vangen is iets speciaals, het lukt mij ook niet. Morgen de deuren open, misschien dat de muis ontsnapt, vrijheid is nooit ver weg, maak dat een muis maar eens wijs. Zo'n muis beheerst mijn avond, de verkiezingen zijn bijzaak, pvv verloren dat is goed nieuws, de andere partijen zoeken het maar uit, lood om oud ijzer. De hond blijft onrustig, niet de prognose van Maurice, maar mijn eigen hond, die geen verstand van politiek heeft, alleen maar voor een bak eten gaat, zo eenvoudig is het. Verkiezingsuitslagen doen het goed op televisie, een hele avond voor-en na beschouwingen, gejuich bij de winnende partij, de verliezende partij weet het zo uit te leggen dat verlies eigenlijk winst is. De kiezer denkt er het zijne van, Herman Kuiphof zei het al in 1974, zijn we er toch ingetuind, elke verkiezing weer denk ik dat.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!