thuismetsijtze.reismee.nl

Hoofse liefde.

Ik bekijk meestal elke dag de rouwadvertenties in de krant, het geboortejaar van een overledene komt soms angstwekkend dicht bij het mijne, soms zijn ze jonger, dan sla ik de pagina snel om. In de zaterdagkrant lees ik in de relatie advertenties vrouw zoekt man met belangstelling, niet om contact te zoeken, meer uit nieuwsgierigheid. Ik heb wel eens gereageerd op een advertentie om te ervaren hoe dat gaat, het blijft iets onnatuurlijks, ik doe het voorkomen of ik de prins op het witte paard ben, de ideale man (dat is ook zo, maar helaas weten weinig vrouwen dat) en door mijn mooie praatjes die ik schrijf trappen vrouwen in mijn verhaal, dan haak ik af want het wordt te serieus, het moet schijn blijven, een verhaal en geen werkelijkheid. Vandaag stond er een vrouw zoekt man advertentie in de krant van een vrouw die enerzijds behandeld wil worden volgens de regels en wetten van de zogenoemde hoofse liefde en anderszijds tegen de man op wil kijken. Begrijp je met deze tekst meteen wat voor soort man ik zoek en denk jij die man misschien wel te kunnen zijn. Reageer! met email adres. Zal ik het doen denk ik meer uit nieuwsgierigheid dan uit noodzaak, de randstad ligt ver weg en ik heb geen zin meer om ver te reizen om mijn lief te zien en andersom wil ik het haar ook niet aan doen. Hoofse liefde heeft wel iets moois, het is uit de middeleeuwen, van vroeger, jammer dat het alleen nog in contact advertenties voorkomt, toch wel bijzonder. Zal ik reageren?

Ik denk het niet, hoofse liefde is mooi op een afstand, dichtbij houd ik mijn lief liever vast.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!