thuismetsijtze.reismee.nl

Leven.

Leven is een ervaring waar ik niet altijd bewust bij stil sta, vaak gaat de dag saai voorbij in mijn beleving, ik ben blij als het avond is en ik eindelijk kan genieten van de geneugten des levens, muziek, een biertje, een boek, een wandeling met de hond, werken hoort er ook bij, eigenlijk is het nooit saai, maar er zijn momenten dat ik er geen stuur aan kan geven. Ik word overvallen door de demonen van zwaarmoedigheid, melancholie, die me mee sleuren naar een afgrond van moedeloosheid, een leven zonder uitzicht op de toekomst, maar niets is minder waar, dat was misschien vroeger zo, the blues, het zwelgen in mijn eigen ongeluk, nu bloei ik op door er over te schrijven, twijstried in het Grunnings, altijd die eeuwige strijd in mezelf tussen wat wel en wat niet kan, goed en kwaad. Mr Jekkyll & Mr. Hyde is me op het lijf geschreven, overdag een liefdevol persoon die 's nachts verandert in een mededogenloze weerwolf zonder scrupules, niemand weet er van of kent me terug. Ik heb met mezelf leren leven, soms lukt het, vaak niet, niemand hoeft zich zorgen te maken, morgen sta ik op zonder de demonen van de nacht, die plagen me nu nog tot ik ga slapen, door er over te schrijven wordt het donker licht.