thuismetsijtze.reismee.nl

Lichaam.

Ik kijk naar mijn handen, vingers, twee nagels er af, ik zie een ader kloppen, mijn vingers doen wat ik wil, ze schrijven het verhaal dat in mijn hoofd op komt zonder hapering. Ik loop met de hond, zet de pony in de wei, verbaas me over hoe soepel de dieren lopen, ik voel me stram, mijn knie doet zeer, maar dat kunnen dieren niet zeggen, wel dat ze trek hebben, altijd. Ik loop, stap in de auto, rijd, stap uit, loop naar waar ik heen wil zonder er bij na te denken hoe bijzonder het is om te bewegen, om er te zijn, te leven, het is zo gewoon dat ik er soms bang van word.

Stevie Wonder zingt Don't you worry 'bout a thing, misschien zou ik dat willen, maar het is te makkelijk, een wens om je nergens zorgen over te maken, daar is de muziek voor om me even weg te trekken uit de werkelijkheid die leven heet en waar ik vaak niets van begrijp, verdwijnen in een illusie. Mik en Mak, ik droom, ik droom, het is te zien op youtube, zoveel van wat verdwenen leek is weer terecht. Ik kijk naar concerten waar ik van droomde, verbaas me over het gemak om herinneringen terug te halen in mijn geheugen waarvan ik dacht dat ze waren verdwenen, hoe lang nog?

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!