thuismetsijtze.reismee.nl

Motorrijden.

Volgende week is het maart dan mag ik weer motorrijden, door de veranderde regeling voor oldtimers moet ik nu wegenbelasting betalen voor mijn BMW uit 1979, niet veel en mag ik in de maanden december, januari & februari niet rijden. Dat vind ik niet zo erg, zowel het betalen voor het gebruik van de wegen als het niet rijden in de wintermaanden, er wordt toch veel pekel gestrooid en dat is niet echt goed voor het motorblok. Ik zie steeds meer motoren op de weg, de zon gaat feller schijnen, het is niet meer zo koud, kortom het kan weer, nog wel een nieuwe achterband en een kleine beurt. Eind april moet de vw bus uit 1981, ook weer wegenbelasting, opnieuw apk gekeurd worden, dat hoeft maar 1x in de twee jaar, dat is een voordeel. Een uitlaat die knettert, wel een geluid dat bij zo'n oude bus past, maar toch zal er iets aan de uitlaat moeten gebeuren en een snelheids meter die er mee stopte, dat is wel vervelend want ik moet mijn snelheid nu op het oog in schatten of op het geluid. Kortom luxe problemen.

Overal om me heen zie ik dat het voorjaar er aan komt, het komt altijd sneller dan ik denk, er moeten nog een paar bomen gesnoeid worden, de groentetuin moet worden opgeruimd en omgeploegd, de ramen van de kas moeten schoongemaakt worden, de grond omgespit, tuinaarde erop en er kan gezaaid worden. Tijd om naar buiten te gaan.