thuismetsijtze.reismee.nl

Zuiderweg, Hoogkerk.

Weg uit het huis van mijn ouders, vrij leven op mezelf, Zuiderweg in Hoogkerk of all places, mooie flat, wat waren we blij om op ons zelf te wonen. Achteraf een verkeerde keuze, te ver van de stad, ik verloor het contact met school, maar dat was onvermijdelijk. Ik zocht vrijheid in mijn leven, onafhankelijkheid, niet het keurslijf van een dogmatische opleiding, maar wat wist ik van het leven, niks. Samenwonen was een blijheid van liefde en onwetendheid, intens, voor ik het wist stond de dominee (en een ouderling) op de stoep om ons te vertellen dat we in zonde leefden, we genoten er van, maar we waren jong, onbezorgd, we wisten niet wat we met ons leven aan moesten. Werken was de enige mogelijkheid, een uitvlucht, weg van de alles over heersende kerk met zijn regels waarvan ik het nog benauwd krijg, mijn ouders die ook niet wisten wat ze moesten doen, wat ze met met me aan moesten, weg dacht ik. En ver weg ging ik, ik liet maanden niks van me horen, leefde mijn leven, wild, maar niet zorgeloos, er zit een engeltje op mijn schouder, die vertelt wat ik moet doen en mij beschermt, nog steeds.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!