thuismetsijtze.reismee.nl

Hoofd.

Het is druk in mijn hoofd, het ene idee is nog niet bedacht of het volgende plan dient zich aan, er komt geen einde aan. Het is altijd zo geweest, ik weet niet beter, ook niet hoe het anders zou moeten want de stroom is niet in te dammen, droogt niet op; ik loop in de tuin, bomen moeten worden gesnoeid, van de takken kan ik een haag maken, in de kas moet gespit en geplant worden. Ik loop rond het huis, zie wat er moet gebeuren aan opknapwerk en krijg gelijk een idee om het helemaal anders te doen, veel meer werk, wel mooier. Zo gaat het maar door, een vloer van kaasplanken loopt stuk op een kapotte schaafmachine die niet voor dat werk is gemaakt, ik koop vloerdelen, de kaasplanken vinden hun weg wel in het huis. De oude mangel, gekregen van Lo moet zich weer gaan bewijzen door nieuwe linoleum snede's te gaan afdrukken, ik moet ze eerst wel maken. Tekeningen zie ik voor me, daar moet ik ook mee beginnen, het houdt niet op. Stapels boeken liggen er om te worden gelezen naast al die platen, die ik nog wil draaien en luisteren. De hond komt naar mijn stoel, likt mijn hand, wandelen en het liefst ver en lang, als we buiten komen hinnikt de pony die altijd honger heeft. En dan is er ook nog de liefde die niet doet wat ik vraag, het gaat zijn eigen gang en dat is goed, het is al druk genoeg in mijn hoofd.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!