thuismetsijtze.reismee.nl

Lang haar en een baard.

Toen ik twaalf, dertien jaar was moest ik naar de kapper als mijn haar te lang was volgens mijn ouders in een tijd waarin ik de muziek ontdekte en lang haar voor mannen meer regel dan uitzondering was, niet bij ons thuis. Goed geknipt en goed geschoren was het devies van mijn vader. De leeftijd doet er niet toe, wel de onmacht van mijn vader over het verliezen van de invloed op zijn zoon, die zijn eigen gang gaat en waarschijnlijk de herinnering aan zijn jeugd waarin hij zijn eigen weg bepaalde, maar door oorlogs en andere omstandigheden niet kon worden wat hij voor ogen had en mij dat wilde besparen door mij te sturen in mijn studie keuze, net als bij mijn broers en zussen, in plaats van het aan ons over te laten. Goed bedoelt achteraf bezien, toen een strijd waar we later nooit over gepraat hebben, nu kan het niet meer, alleen in mijn gedachten bij een kampvuurtje in haselune, de vraag was "wat is de zin van het leven" .

Een baard maar die scheer ik er volgende week weer af, het maakt niet uit of je haar lang is of kort dat zong jimi hendrix, of je christen, katholiek, moslim, boeddhist of wat dan ook bent, leef je leven samen met die ander, vooral en bovenal samen in harmonie.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!