thuismetsijtze.reismee.nl

Verplichtingen.

Verplichtingen zijn dingen die gedaan moeten worden elke dag weer, er zijn veel verplichtingen of ik het prettig vind of niet, het moet gebeuren. Stel nou eens dat alles vrijblijvend, tot niets verplicht, zou zijn, is het leven dan gemakkelijker, eenvoudiger of is dat een illusie van mij? Verplichtingen klinken vervelend, ik moet iets doen ook al heb ik er geen zin, dat valt niet altijd mee, maar het geeft wel regelmaat en zorgt voor discipline, niet mijn sterkste kant. Meestal is het niet zo erg om met de hond te wandelen, de pony buiten te zetten, te werken, te koken, het huis schoon te maken en dat soort dingen te doen en als ik er een keer geen zin in heb, pak ik een boek, lezen kan ook een verplichting worden, maar dan leg ik het boek weg en ga ik iets nuttigs doen. Vrijblijvendheid als verplichting, dat werkt niet.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!