thuismetsijtze.reismee.nl

Hot Rats (vervolg).

Hot Rats is een plaat van Frank Zappa, we draaiden meestal de eerste kant met het nummer Willie the Pimp, zang van Captain Beefheart (Don van Vliet) als we terugkwamen van het uitgaan, de Kleine Beurs of het PVV in Lisse. We bakten eieren in de kantine van de kassen van Gebroeders van Zanten en zaten op een bank voor de bar waar door de week het personeel koffie of thee haalde in de pauze's, koffiejuffrouw Coby. PVV betekent nu iets anders, het is een politieke partij zonder idealen, veel geschreeuw en weinig wol, haat en verdeeldheid zaaien ze, maar ze oogsten veel kiezers stemmen, we leven in een democratie, dus ik kan er weinig tegen in brengen anders dan mijn verhalen. In de eerste jaren dat ik in de bloembollen werkte gingen we naar café Turkenburg, vlakbij over het spoor. Een cafe waar het bier goedkoop was, halve liters, het menu bestond uit patat met kroketten of een uitsmijter, een biljarters cafe, waar wedstrijden werden gespeeld onder het bewonderende oog van ons, langharig werkend tuig. Toen ik wat mobieler werd met een fiets, meer mensen, vooral buitenlanders, leerde kennen, kwam er een nieuw café bij, de Kleine Beurs met barman Chris, eigenaar Hein, later namen Fons en Netty de honeurs waar. Van daaruit gingen we verder, PVV in Lisse, soms met Henk, de taxichaffeur naar Haarlem of Amsterdam. Vaak liepen of fietsten we naar het PVV, Petit Village Veenenburg en we zagen wel hoe we weer terug kwamen. Een oude villa verbouwd tot een soort disco met verschillende bars, waar gedanst werd op goede muziek met een paar dj's die er weinig verstand van hadden , meer het populaire genre draaiden, wilde je een goed nummer horen, dan moest je er eindeloos naar vragen. En er was een uitsmijter, die rijk werd van alle guldens die hem bij het weggaan werden toegestopt, verder deed hij niet zoveel. Dan was er Zomerzorg waar Frans achter de bar stond, na een basketball wedstrijd in Treslong gingen we daar vaak een biertje drinken, ze hadden heerlijke sateh en de rekening was minimaal, Frans woonde bij ons in de straat, ook op een woonboot, dat schept een band. Over Frans en zijn broers kan ik nog veel verhalen vertellen. Ik moet nodig weer eens naar Hillegom, rondlopen op plaatsen met een herinnering, er is nog zoveel over te vertellen.

Els

Leuke herinneringen en heel erg herkenbaar. Was ook mijn tijd! Vertel verder!!!