thuismetsijtze.reismee.nl

Wanner voel ik me oud?

In de zaterdagkrant stond een artikel over oud worden. Alles draait om ouder worden - de rest is avontuur ( Arthur Schnitzler). Het verschil van vroeger met nu, als je vroeger oud was dan kleedde je je op een manier die daar bij paste en je gedroeg je naar je leeftijd, dat was geen schande, je wilde er niet jonger uitzien dan je was, tegenwoordig is het juist andersom, je bent blij als mensen je jonger schatten dan je bent. Uiteraard doe je daar zelf alles aan, van veel bewegen, een goed verzorgd uiterlijk, kleren die je jonger kleden en dan heb ik het alleen nog maar over gewone dingen. De rest kan je er zelf bij bedenken, hoever wil je gaan om er tot in lengte van dagen jong uit te zien? Of zit het in de geest, jongblijven? Waarschijnlijk alletwee. Ondertussen kijk ik naar een documentaire over the Police, dat gaat niet echt goed samen. Muziek houd je ook jong, geloof me, ik doe er alles aan om zoveel mogelijk te luisteren, het maakt niet uit wat, van klassiek tot jodelmuziek, pop, jazz, folk. Probeer het eens.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!