thuismetsijtze.reismee.nl

Onstuimig.

Het weer was de afgelopen week erg onstuimig, een understatement, net als het feit dat de reactie's op de moorden in Frankrijk van vorige week onstuimig waren, stormachtig, haast niet tot bedaren te brengen. Het weer kunnen we beter voorspellen en vooruitzien dan het handelen van mensen, dan bedoel ik niet alleen extreem gedrag, maar ook hoe we met elkaar omgaan thuis, op het werk, op de school, waar dan ook of gewoon als we elkaar tegen komen, onvoorspelbaar zijn we en zo moet het blijven, in alle respect naar elkaar toe, dat moeten we niet vergeten, nooit vergeten. Mensen zijn kuddedieren, ik betrap mezelf er ook vaak op, eerst is er het 'Je suis Charlie' gevoel, terecht in de eerste emotie van het onbeschrijfelijke drama, ik ga mee in de machteloze woede over de daad, maar ik ken Charlie Hebdo niet, nooit van gehoord. Als ik de cartoons zie moet ik lachen, ben ik stil, een glimlach net als bij de oudejaarsconferentie van Youp van het Hek, het raakt me op mijn manier en als ik het niet leuk vind dan kijk ik er niet naar of ik val in slaap, zet de televisie uit, maar ik ga er niet over klagen, zeuren en al helemaal haal ik mijn geweer niet uit de schuur om mijn gelijk te halen. Mijn gelijk dat ken ik niet, want het is zo mooi dat we allemaal verschillend zijn.

Ondertussen spelen the Scorpions een live concert in Japan, 24 & 27 april 1978, Tokyo.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!