thuismetsijtze.reismee.nl

Donker en licht.

Als ik zit te lezen en/of muziek luister dan doe ik dat meestal in mijn stoel die bij de platen staat in een donkere ruimte, een zijkamertje of aan de grote tafel van Lo. Vanmorgen ging ik op de bank in de serre zitten lezen, uitzicht over het land naast het huis. Het is er licht, de zon stond op doorbreken, het werd nog lichter om me heen. Wat een fijne plek, dacht ik, er staan daar ook twee luidsprekers, de muziek kan ik goed horen, waarom zit ik hier niet vaker? Moet het nieuwjaar worden om gewoontes te veranderen of moet ik niet zo vast zitten in oude routine, zeg het maar. Misschien wordt het tijd om deuren en ramen open te gooien, een frisse wind door het huis en mijn leven. Lezen op de bank in de serre is een begin en op die bank kan ik nog heerlijk lui liggen met een boek in mijn hand of op schoot. Ik kijk naar buiten in plaats van naar mijn platen, mijn binnenwereld wordt buitenwereld, als het donker is trek ik me wel weer terug tussen mijn lp's.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!