thuismetsijtze.reismee.nl

Verdrietige dingen.

Verdrietige dingen horen bij het leven net als de mooie, vrolijke, gelukkige dingen, maar soms kan het net te veel zijn om er helder over na te kunnen denken en ben ik blij dat ik iets om handen heb, het verzet de zinnen. Verdriet is iets persoonlijk, je kan het niet van iemand overnemen, hoogstens kan je het verdriet delen door er over te vertellen of te luisteren naar het verhaal er achter. Verdriet is niet iets waar ik beter mee om kan gaan naarmate ik ouder word, ik heb wel geleerd er anders mee om te gaan. In plaats van het ver weg te stoppen op een plek waar niemand het kan zien, probeer ik er nu opener over te zijn, het blijft moeilijk. En dan zijn er nog de verdrietige dingen die je geliefden overkomen, hoe ga ik daar mee om? Ik wacht af tot het verdriet gedeeld en verteld kan worden, soms heeft het tijd nodig om er woorden voor te vinden of moed om het te durven delen. En het kan ook nog zo zijn dat verdrietige dingen voor ander niet zo verdrietig zijn als ik denk dat ze zijn in mijn beleving . Soms is het leven een groot raadsel voor me en dat wil ik het liefst zo houden.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!