thuismetsijtze.reismee.nl

Overpeinzing.

Mijn broer Johan vroeg gisteren naar een wekelijkse overpeizing of verdieping in mijn dagelijkse stukjes, net zoiets als ik af en toe schreef tijdens de reis naar de noordkaap. Toen had ik alle tijd om te schrijven, het denken waarover deed ik tijdens het motor rijden. Ik herhaalde de zinnen in mijn hoofd, veranderde woorden of gooide het hele verhaal om.Tijdens het reizen gebeurde er van alles en kwamen herinneringen terug, die ik dacht vergeten te zijn, door een beeld, een geur of zomaar beleefde ik dingen van lang geleden. Makkelijk om over te schrijven. Weer thuis is dat anders, niet moeilijker, anders, mijn leven lijkt stil te staan door de dagelijkse dingen die veel tijd vergen, er is minder ruimte om te zwerven in mijn hoofd of ik neem er de tijd niet voor. Heerlijk die lange motor ritten over de eindeloze hoogvlakten in noorwegen en verder, niet harder dan 50/60 km., tijd om rond te kijken, te ademen, af en toe te stoppen, elkaar aan te kijken onder het rijden in een roes van opwinding dat we daar echt zijn en het geen droom is die we beleven. Thuis begint de sleur van het dagelijks leven, werken, huishouden, liefde, muziek, lezen, kunst, enz., de volgorde is niet zo belangrijk, het is er bijna gelijk weer als ik terug ben. Heel vertrouwd en plezierig, alsof ik niet weg ben geweest, maar nu knaagt er iets aan dat leven, de vrijheid van het reizen zit nog in mijn hoofd en dat botst met elkaar. Nu is het een half jaar later en nog steeds heb ik er af en toe moeite mee om weer thuis te aarden. Het gaat goed, ik draai weer veel platen, plannen om van alles te maken van hout, tekeningen, lino's en in de tuin. In de liefde gaat het minder, maar daar wil ik het nu niet over hebben, sprookjes bestaan.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!