thuismetsijtze.reismee.nl

De wijde wereld.

Te weinig slaap, een beetje duf loop ik met de hond te wandelen en probeer langzaam wakker te worden. Ik denk aan Swiebertje, de zwerver uit de televisieserie van lang geleden, nog in zwart-wit. Swiebertje met zijn vriend Malle Pietje, die een rommelwinkel had en die hij hielp met klusjes of er zomaar op bezoek kwam. Saartje, de huishoudster van de burgemeester, altijd in de weer, de koffie stond klaar, meestal een vriendelijk woord voor Swieber en een kopjen kofffie met een koekjen. Bromsnor de veldwachter, die vaak achter de zwerver aan zat om hem op te pakken voor zijn fratsen, maar eigenlijk ook wel een man met een goed hart. De serie moet een einde krijgen, de hoofdrolspeler wil andere dingen gaan doen en Swiebertje besluit de wijde wereld in te trekken, nog niet zo'n rare gedachte voor een zwerver. Er zijn genoeg mooie boeken over schreven, o.a. Arthur van Schendel - Een zwerver verliefd en een zwerver verdwaald (met de hoofdpersoon Tamalone - I am alone). Einde serie. De afgelopen zomer zijn we ook de wijde wereld in getrokken voor een tijdje, geen Swiebertje gezien en het is me goed bevallen. Soms denk ik, waar wacht ik op!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!