thuismetsijtze.reismee.nl

Ganzen.

Als het begint te schemeren zie ik de pony heen en weer lopen in de wei, ze wil naar de stal. Eerst moet ik de stal uitmesten, schoon stro op de vloer, een hoop hooi in de hoek en natuurlijk vers water, een dagelijkse bezigheid in de wintermaanden. In de verte klinkt gegak van ganzen, ze komen overvliegen om samen bij of op het Schildmeer te overnachten. Eerst zie ik tien, dan honderden, misschien wel duizenden in de lucht, wat een herrie en weg zijn ze, even later komt een tweede golf overgevlogen. Als de pony op stal staat en ik in het donker nog een rondje loop met de hond, hoor ik het gegak van een eenzame laatste gans, gelukkig gaat die de goede kant op.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!