thuismetsijtze.reismee.nl

Donkere dagen voor kerst.

Grijze dagen, koud en het is vroeg donker begin december 2014. Geen sneeuw of ijs of veel regen, eigenlijk wel lekker weer, helemaal om binnen bezig te zijn met de muziek (af en toe hard) aan. Schuur opruimen, wat heb ik toch veel bewaard, stukjes snoer, bouten & moeren van allerlei grootte, schroeven, spijkers (de verroeste heb ik weggegooid), doosjes, bakjes, wat een zooi, ik kan alles misschien nog wel eens gebruiken, maar ik weet het niet, de grijze container erbij en hup, weg met veel rommel. Stukjes hout gaan de kachel in, lekker warm. Morgen verder, een nieuwe vloer van oude planken leggen op de verzakte houten vloer die er nu ligt, weer mooi recht. De planken eerst door de schaafmachine heen om de lelijke kant er af te halen en dan op de bestaande vloer schroeven. Nog geen messing en groef, daar begin ik in de bijkeuken mee om de oude vloer te vervangen, die door waterschade was kromgetrokken. Daarna verder om het hele huis te verbouwen, vernieuwen met nieuwe, oude planken, kasten, keuken, vloer en nog veel meer. Eerst de schuur afmaken, ik begin altijd vol enthousiastme met van alles, maar ik moet het zien vol te houden en 1 ding tegelijk doen, anders wordt het een gebed zonder end, ik ken mezelf zo langzamerhand. Live lp van Cold Chisel uit 1980, nooit van gehoord, uit de platenkast op de draaitafel, nu op google zoeken naar hun geschiedenis, hard en goed.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!