thuismetsijtze.reismee.nl

Luchtmacht.

Ik loop langs een sloot die een andere sloot kruist, ik kan niet verder, maar ik weet de weg, ik kom hier al jaren. Ik ga rechtsaf langs de volgende sloot en zie twee, vijf, twaalf zwanen die voor ons uit zwemmen tot we te dichtbij komen. De eerste twee zwanen draaien zich om, slaan hun vleugels uit, lopen vier, vijf passen over het water en los zijn ze. Ze komen op me af over het water, een machtig gezicht, altijd tegen de wind in opstijgen,woesj, woesj, het geluid van de vleugels. Even later gaan er drie de lucht in en tenslotte zeven zwanen tegelijk, daar gaan ze. Ik draai me om en kijk ze na, heel langzaam gaan ze omhoog, na een paar kilometer maken ze een bocht en komen ze laag overvliegen, ik zwaai naar ze.Ik loop verder, het laatste stuk langs de provinciale weg, er komt een begrafenisauto langs met een rij volgauto's die een vlaggetje aan het raam hebben bevestigd om dat te tonen. Ze rijden niet hard, gepast, zo'n stoet volg je, toch zijn er mensen met haast die inhalen en zich tussen de stoet dringen, ongepast. Thuis zoek ik op google naar zwanen, ze zijn monogaam, blijven hun hele leven bij elkaar, volgens het volksgeloof zorgt een zwanenveer die in het hoofdkussen van de echtgenoot wordt genaaid ervoor dat deze zijn eega trouw blijft.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!