thuismetsijtze.reismee.nl

Reclame.

Voor het journaal van 20.00 uur kijk ik naar reclame of ik het wil of niet, het kan niet anders. Ik zie mensen die producten, winkels, tv zenders en/of zichzelf aanprijzen op een manier waarvan ik denk " ben ik nou stom, ongeschoold, snap ik het niet of zoiets", want het is van een infantiliteit die juist het tegenovergestelde bewerkstelligt dan waarvoor de reclame bedoelt is, namelijk iets verkopen. Tussen haakjes dat geldt voor mij, iedereen mag reclame LEUK vinden of er serieus naar kijken of er niets van vinden. Het journaal begint een beetje op de reclame te lijken, het moet zichzelf verkopen in wat de mensen willen horen en zien, maar ik wil horen en zien wat er gebeurt in de wereld zonder commentaar of toelichting van wie dan ook. Mijn mening bepaal ik zelf zei de struisvogel en hij stak zijn kop onder het zand. Ik trek me terug in mijn huis in Hellum, draai platen, lees een boek, drink een biertje, al of niet zelf gebrouwen en misschien moet ik het abonnement op de krant ook opzeggen dat scheelt een euro per dag en minder kopzorgen. Maar ik kan niet zonder het dagelijkse ritueel, opstaan - zorgen voor de dieren - koffie en de krant lezen, zo doe ik het al meer dan dertig jaar.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!