thuismetsijtze.reismee.nl

Kerst met Hollandsche streekgerechten.

We leven in een snelle wereld, schakelen snel over van mobiel naar tablet, iphone, computer, laptop, televisie en weet ik veel wat nog meer of alles samen, maar de zekerheid en de eenvoud (hoewel soms overdadig, maar altijd heerlijk) van de familie bijeenkomst op de zaterdag voor kerst staat vast. Net als trouwens het motorweekeinde in het tweede weekeinde van september en bijna het familie weekeinde in april, het zijn onderhand vaste waarden in mijn jaar, een soort ijkpunten om te zien hoe het met iedereen gaat. Hollandsche streekgerechten van noord naar zuid en oost naar west, daar gaan we van genieten, de toon is gezet met Groningse mosterdsoep, lijkt me heerlijk. Altijd weer verrassend wat iedereen maakt, misschien een idee om het een beetje te coordineren, geen twee porties stamppot boerenkool, altijd lekker, maar in grote hoeveelheid misschien iets minder geslaagd. Zelf heb ik al wat bedacht, speciaal, bijzonder, maar dat moet ik nog even overleggen met de achterban voor de goede orde. Het is altijd aardig om over te stappen naar iets anders, wel eerst het gerecht maken en proeven, dan weet je het. Er is zoveel en het blijft mooi om het zo te doen met de familie, harmonieus, samen en eenvoudig in de sfeer van kerst. Vroeger gingen we eerst naar de kinder kerst viering in de kerk van Hellum om toch nog iets mee te krijgen van de betekenis van kerst, dat is verdwenen, eigenlijk vind ik dat wel jammer, we zijn er mee opgegroeid, een herinnering.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!