thuismetsijtze.reismee.nl

1 November.

Na het motorweekeinde, altijd het tweede weekeinde van september, lijkt het wel of de dagen voorbij vliegen, voor dat ik er erg in heb is het november. Dit jaar was er geen motorweekeinde, maar het maakte geen verschil, voorbijvliegende dagen. Hoe kan dat? Komt het doordat het eerder donker wordt, leef ik te ontspannen in de zomer en denk ik dat ik dan alle tijd van de wereld heb of is het een gedachtespinsel? In november versnelt de vlucht van dagen nog eens, de feestdagen beginnen bij het oogstfeest, de eerste woensdag in november en daarna volgen de bijzondere dagen elkaar in sneltreinvaart op, om tot rust te komen na driekoningen op 6 januari. Ik steek een kaarsje aan en het wordt licht, ik stook de kachel op en het wordt warm. In de winter komt de natuur tot rust, laat ik dat ook maar doen.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!