thuismetsijtze.reismee.nl

Spreeuwen en sperwer.

Jelmer kwam langs, kopje thee en ik koffie, bijpraten over de bouw en andere dingen, gezellig. Daarna het grote rond, een uur, lopen met remie de hond. Het lijkt wel voorjaar, het is eigenlijk te warm voor een jas, de rits open helpt een beetje. In een weiland zit het vol met vogels, spreeuwen, duiven, kraaien, kauwtjes, allemaal door elkaar heen. Als we er langslopen vliegen ze op met veel lawaai. Plotseling duikt een andere vogel midden in de zwerm, nog meer onrust en lawaai. Het is een sperwer die een spreeuw aantikt en achterna zit, de rest vliegt de andere kant op. De spreeuw zigzagt heen en weer, doet alles om weg te komen, maar de sperwer vliegt er vlak achter, spannend. De spreeuw krijgt hulp van twee kauwtjes of kraaien die van boven op de sperwer duiken. Hoe het afloopt kan ik niet zien, ze verdwijnen achter de bomen. Ik ruik een bekende lucht, de sloten en slootkanten zijn gemaaid, de stengels liggen te rotten op de kant. De zelfde geur als in duitsland (waar we jarenlang hebben gekampeerd op het terrein van een baron naast de beek), toen mannen met een zeis alle waterplanten in de Lotterbeek wegmaaiden en er grote hopen riet vastzaten bij het blauwe bruggetje en lagen te rotten. Een geur brengt een herinnering terug. Een herfstblaadje valt naar beneden, maar vlak boven de grond vliegt het weg, een vlindertje, volgens mij een hooibeestje. Zoveel te zien.

Als ik thuis ben belt Jelmer, de vw bus is klaar, maandag halen we die op, ik ben benieuwd. Dan alles er weer op en aan zetten.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!