thuismetsijtze.reismee.nl

Niet vooruit te branden.

Er zijn dagen dat ik niet vooruit te branden ben, geen zin om iets te doen, eindeloos de krant lezen, een beetje hangen, nutteloze informatie opzoeken, dat soort dingen. Alles wat ik doe vergt twee keer zo veel tijd als een andere keer, hoe is het mogelijk. Zelfs de hond lijkt langzamer te lopen, maar dat is verbeelding. Ik sukkel door de morgen en 's middags wordt het niet anders, ik probeer er het beste van te maken door op te gaan ruimen. Soms is dat een zinloze bezigheid, want ik verplaats dingen en weet dat ze daar ook niet op de goede plaats staan, maar ikben tenminste bezig met iets. Om de sleur te doorbreken trek ik om kwart over vier mijn nieuwe hardloop schoenen aan en ga iets zinnigs doen, mijn conditie proberen te verbeteren, maar dat kan al gauw. Of hardlopen een zinnige bezigheid is, hierover kun je van mening verschillen, maar na die tijd voel ik me wel prettiger, een beetje moe, want zover loop ik nog niet, een begin is er. Stamppot boerenkool volgens het recept van oma, heerlijk om klaar te maken en lekker.