thuismetsijtze.reismee.nl

Op de motor naar mijn moeder.

Vanmorgen op de motor naar mijn moeder in Groningen, een ritje van ongeveer 25 kilometer, vlakbij en droog weer. De laatste keer dat ik op de motor naar haar toe ging was vlak voor de reis naar de noordkaap, daarna nog een paar keer bij haar geweest met de bus en samen naar Haren, het graf van mijn vader. Ze verzorgt ons goed, koffie met koek en speculaasjes, voor de achterkleinkinderen is er chocola, een oma mag ze verwennen en wij mogen er niets van zeggen, de kinderen genieten. Wij praten over bouw, aardbevingsschade, familie weekeinde volgend jaar en moe blijft slapen. Foto's kijken en herinneringen ophalen, wat weten we nog veel, wat gaat de tijd snel, tante Janny is opgenomen in een verzorgingstehuis en het gaat redelijk goed met haar, vertelde mijn moeder. Ik dacht dat ze op sterven na dood was, haar zoon Martin belde laatst met slecht nieuws. Ze zijn ook vaak in Duitsland geweest, Jaap en Janny, wie niet? Volgend jaar in de zomer weer samen een weekeinde plannen, wie heeft er zin om er nog eens te kamperen?