thuismetsijtze.reismee.nl

Zondag - rustdag, vervolg.

Vandaag kon ik heerlijk uitslapen, gezellig ontbijten met Julia, maar dan denk ik toch even aan het beschuitje met bruine suiker en het kopje thee, dat mijn moeder mij bracht als ze me wakker maakte, omdat ik naar de kerk moest. Soms lag ik er net in, uitgaan, het werd altijd laat, maar dat wist zij niet, alhoewel moeders veel meer weten dan vaders over hun kinderen. Ik wilde net een flink stuk gaan lopen met de hond toen Jelmer belde met de vraag of ik kon helpen met de aanbouw bij zijn huis. Er moest een geul gegraven worden zodat er een steiger kan staan voor de metselaars die morgen beginnen met de buitenmuur. Het plaatsen van de isolatieplaten viel tegen doordat de bevestigings pluggen te lang en/of te dik waren, er moest een stukje van af worden gesneden, ergernis. Graven en toen dat klaar was nog maar even geholpen met de isolatieplaten. Weg zondagse rust, maar de Heer heeft er vast begrip voor dat een vader zijn zoon helpt, zelfs op zondag. Zelf was Hij daar niet zo goed in, maar daar had Hij ongetwijfeld een goede reden voor toen zijn Zoon hem om hulp vroeg en Hij niet antwoordde; laat deze drinkbeker aan mij voorbij gaan, in Gethsemane. Zijn Zoon had ook verbouwingsplannen, Hij wilde de tempel afbreken en in drie dagen weer opbouwen. De bouw van de tempel had 46 jaar geduurd, zolang doet Jelmer er niet over, hoop ik en anders vragen we hulp van boven.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!