thuismetsijtze.reismee.nl

Sinterklaas en Zwarte Piet.

Mijn vader komt de klas in verkleed als Sinterklaas, Jan de Jonge is Zwarte Piet, ik zit in de zesde klas, elf jaar oud. Ik geloofde niet meer in Sinterklaas, net als de rest van de klas. Meneer Oosterheerd, onze leraar, had een liedje bedacht om Sinterklaas te verwelkomen in onze klas, ik weet het niet precies meer, het was zoiets, Sinterklaas en Zwarte Piet, die bestaan lekker niet, het is Sijtze's pa, meneer Hielema. Zwart Wit Groen Geel Rood Blauw Paars Rose Regenboog Piet, misschien met stippeltjes , gestreept, gevlekt, ik weet het even niet. Een mooi rijm kan ik wel maken, maar daar is het nog te vroeg voor, alhoewel ik begin september al pepernoten en speculaas kon kopen, heerlijk. Kerst komt er aan, is de kleur van het kindje al bepaald? Gaan we er van uit dat Jezus blank was en een man? VRAGEN en wie weet een antwoord?

Reacties

Reacties

Mathilde

Nooit geweten dat pa voor Sinterklaas heeft gespeeld, hij deed het heel goed of ik herkende hem niet.
Fijne dagen in A.dam
Liefs thi

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!