thuismetsijtze.reismee.nl

Tonny van Leeuwen.

Na een late dienst ben ik om een uur of elf thuis, met de hond lopen, de pony krijgt hooi en ik kijk het journaal terug en vanavond studio voetbal, omdat ik niks beters weet. Ze eindigden met een stukje over Tonny van Leeuwen, keeper bij GVAV. Spelers van dat elftal waren Piet Fransen, Gerrit van Tilburg, Ferry Petterson, Rikkert Lacroix, Martin Koeman en weet ik het wie nog meer. Ik heb dat elftal een paar keer zien spelen in het Oosterpark stadion, op loop afstand van mijn ouderlijk huis. Dat waren door de weekse wedstrijden, op zondag zette ik het raam open bij thuis wedstrijden om te horen of er gescoord werd. Wij gingen naar de kerk om half vijf, maar net daarvoor luisterde ik naar Langs de lijn en de voetbaluitslagen. 's Avonds keek mijn vader naar het voetbal op tv of was dat later? Tonny van Leeuwen, een vrije trap, hij komt aanlopen, een speler van de tegenpartij loopt in de weg, hij doet alsof hij de bal trapt, maar masseert zijn been en de speler staat voor lul. Vrije trap van Gerrit van Tilburg, die knoerhard kon schieten, op de lat, maar de vingers van de doelman zaten er tussen, pijnlijk. Tonny van Leeuwen had een tabakszaak in helpman, ik ben er vaak langs gefietst, durfde niet naar binnen voor een handtekening. Tonny verongelukte na de huldiging van minst gepasseerde keeper in 1971, eigenwijs, er was een hotelkamer voor hem en zijn vrouw gereserveerd, maar hij reed terug om thuis te slapen. Wat een keeper!!!!!!!!!!!!!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!