thuismetsijtze.reismee.nl

Muziek en herinnering.

Blindelings pak ik een plaat uit de kast, jefferson airplane met zangeres grace slick, een vrouw om verliefd op te worden zo mooi. Ik zoek naar foto's van haar nu, grijs en gezet, net als ik, een droom valt in duigen, maar ik kan er mee leven en luister naar haar muziek, DREAMS, I believe in dreams en zo is het, soms valt het tegen, maar dat ligt aan mij. Ik droom, ik droom, mik en mak, wie weet dat nog. Een oud matras met een flanellen laken, zacht met een mooi groen randje, ik ruik het soms nog. Ik zit te lezen en luister naar de radio, die zacht aanstaat, zo lang geleden, maar zo dichtbij in mijn hoofd. Candlelight en een bandrecorder met 1 tape, alleen the beatles. Een spleetje tussen de kamers waar Allan door keek als hoe heten ze ook alweer, zich uitkleden, omkleden, er was niets te zien, alleen in ons hoofd. De mooie italiaanse vrouwen, die bij ons wilden slapen, omdat ze hun mannelijke landgenoten niet vertrouwden en ik stiekem mijn ogen open hield toen ze zich om kleden of uitkleden en niet kon slapen omdat ze naast me lagen, heel gewoon zo dichtbij, zo lang geleden, het lijkt gisteren.