thuismetsijtze.reismee.nl

Zeeland.

We zijn er. Van noordoost nederland naar het zuidwesten, een reis van niks als je het vergelijkt met het noorden, de noordkaap, maar in mijn hoofd is het verder. Gelukkig kan ik meerijden met joop en mathilde, mijn moeder zit voorin. Dat is wel heel bijzonder, ze ziet er niet tegen op, ze kijkt om zich heen, ze praat met mensen, kijkt wat er gebeurd, geniet van het eten en het feest, ze beleeft de dag op haar manier. Ze is er nog, daar sta ik te weinig bij stil, het is zo gewoon. Nadat mijn vader was overleden, zei ze, als ik er niet meer ben moeten jullie niet zo verdrietig zijn. We stonden samen te huilen in de kerk bij het afscheid van onze vader. Waar kwam dat verdriet vandaan? Nu ben ik een vader en een opa, het voelt anders, maar ben ik anders als vader en misschien was mijn vader een betere opa, ik weet het niet en ga niet vergelijken. FEEST in ZEELAND. Zomer in zeeland, een hitje van Saskia en Serge, naar het nummer try to remember van Nana Mouskouri. Ik kwam heel laat thuis en had nog geen slaap. In de voorkamer zat ik op de bank naar de televisie te kijken, een concert van Nana Mouskouri, half in slaap, mijn moeder kwam naar beneden en ging naast me zitten, samen keken we het concert. Toen het afgelopen was, zei ze, nu naar bed, met een kus.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!