thuismetsijtze.reismee.nl

Laat.

Het is laat en de computer valt af en toe uit, opeens niks meer. Muziek en stilte, ook wel prettig, een onverwachte stilte. Ik zet de koptelefoon op om stil te zijn, geen bassen die door het huis dreunen  en iedereen wakker houden, dat kan wel als ik alleen thuis ben, smoke on the water. Liefde van vroeger en later, van nu. Verwarrend en ook weer niet. En vroeg weer op, Julia en Danny slapen nog, stofzuigen, dan is dat tenminste klaar. Van bladerdeeg, appels van de boom, rozijnen, suiker en kaneel, heb ik appelflappen gebakken voor het ontbijt met koffie. Ik heb heel lang geleden een mangel, groot en zwaar, van Johan gekregen om linoleumsnede's mee af te drukken. Het was geen succes toen, maar vorig jaar heb ik het hele ding uit elkaar gehaald, geverfd, de tandraderen in het vet gezet, Jelmer heeft het apparaat binnen gebracht. De bedoeling is duidelijk, aan het werk, je hebt het al veel te lang laten versloffen, zo lang niks gedaan, we willen wel eens nieuwe werken zien. O.K. de mangel op houten plankjes geplaatst, een onderstel gemaakt waarover de plaat kan gaan waarop de linoleumsnede ligt. Ik zal laten zien hoe het werkt, maar eerst een linoleumsnede maken, tekenen, uitsnijden. Het wordt een Jezus kop, een tekening van een houten beeld die ik omzet in een zwart-wit linoleum snede, wacht maar af, binnen een maand zien jullie het resultaat en of de mangel werkt, anders druk ik het af met de hand. Luister nog even naar Neil Young - Four strong winds, nummer van Ian Tyson, van de plaat comes a time. Nicolette Larson zingt de harmony vocals, zo mooi.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!