thuismetsijtze.reismee.nl

Loudon Wainwright III

Vroeg op, eerst een flink stuk met de hond lopen, de pony hooi geven. Thuis koffie en de krant. Ik lees de recensie van de nieuwe cd van Loudon, een singer-songwriter van de oude stempel, prachige liedjes vol ironie en zelfspot. Haven't got the blues (yet), gedownload en nu al kan ik de muziek beluisteren. Daar droomde ik vroeger van, nu is het heel gewoon. Er stond ook een stukje in over Haydn, Die Schopfung, gedirigeerd door Bernard Haitink. Ik moet er een plaat van hebben, ergens, maar kan die niet vinden. Alles uitzoeken, die honderden platen op alfabet of componist zetten, ik kan er de tijd niet voor vinden. Tijd vinden zou ik graag willen leren, het levert zo veel op, twee dagen gevonden, ik spaar ze op, nee liever leef ik ze nu gelijk, maar wanneer is nu? Nu ik de tijd heb, maar wanneer is dat? En zo gaat het maar door, denken over tijd, denken over wanneer wat te doen en ik doe niks en voel me er niet meer schuldig over. Het is tijd om aangeleerde of opgelegde gedachten achter me te laten en te genieten van de tijd die ik nog heb. MASH de film gekeken, ik ben er met Kees naar toe geweest, een nachtfilm, niemand in de zaal, Kees lag dubbel van het lachen, blues brothers.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!