thuismetsijtze.reismee.nl

Kaap'ren varen.

Allen die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn. Tijdens de reis naar de noordkaap heb ik mijn baard laten staan, lekker warm en makkelijk. Nu weer. Lang haar en een baard, mijn vader zei vaak dat een man goed geknipt en geschoren moest zijn. Dat ik mijn haar liet groeien was tegen zijn zere been. Het ging niet zonder slag of stoot, er ging een paar jaar kapperbezoek aan vooraf, waar ik onder uit probeerde te komen, tot ik het durfde er niet meer heen te gaan. Het liep hoog op, ik liep weg van huis met een kwaaie kop, maar ging na een paar dagen terug. Over de kapper werd niet meer gepraat, het haar groeide lang en langer, maar nu denk ik, wat heb ik er mee gewonnen? Toen vond ik het prachtig, lang haar en kleren, kapotte spijkerbroeken, overhemden van mijn opa, net als een lange witte regenjas, als het maar anders was. Uiteindelijk liet ik mijn haar kort knippen bij een kapper op de kraneweg, ik kwam er toevallig langs en liet daarna mijn baard staan. Een bezoek aan de kapper stel ik nog steeds uit tot ik vind dat het niet langer kan, volgende week. Ik heb het er nooit meer over gehad met mijn vader, alles was al gezegd.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!