thuismetsijtze.reismee.nl

kees is jarig.

Vanmorgen vroeg kwam ik beneden om voor het werk een kop koffie, of twee, te drinken, maar het was een puinhoop. Een fles zelfgemaakte olie met druiven was vannacht uit elkaar gespat, overal glas en olie, wat een zootje. Dat kan ik niet laten liggen, dacht ik en heb alles opgeruimd, geen koffie. Olie drupt nog steeds naar beneden, vanaf de afzuigkap op het aan recht. Voordeel de vloer staat weer netjes in de olie. Kees is jarig, volgende week vieren hij en joke hun verjaardag, gezellig en ik heb al een cadeau (tje).Een lange werkdag, zieke collega, maar ik ga zeker niet klagen, het is niet anders en of het ooit anders wordt hangt van veel dingen af. Ben je als instelling, werkgever, bereid om te willen veranderen, als je hoort dat veel werknemers moeite hebben om het vol te houden of neem je het verloop op de koop toe. Ik houd het nog wel vol, maar dat doe ik, denk ik, tot het einde. Ik laat niet merken dat het niet goed met me gaat, maar waarschijnlijk en hopelijk voor mij, word ik ter verantwoording geroepen door mijn geliefden. Carien is lijsterbessen, met vlierbessen en bramen aan het koken, bijzonder, maar hoe het smaakt? Bosbessen zoeken in Duitsland, haselunne, lotten , een kop vol en mijn moeder maakte er een heerlijke taart van. De taartbodem kochten we in het dorp, net als appelsap en pepsels. Een uur lopen naar haselunne en weer terug, in het begin hadden we nog geen fietsen mee. We kregen een halve taart of een kwart, lekker, vacantie in duitsland, haselunne. Er was niks, maar het was alles wat een vacantie een herinnering geeft om nooit te vergeten. Ik kan er nog zoveel over schrijven, nu gaan we slapen en dat is ook een belevenis, maar dat houd ik nog even voor mezelf.